
Stekkedoos maakt websites en internet-applicaties.
Wij bieden ook support voor webbeheerders.
E-mail marketing voor Joomla: drie oplossingen

E-mail marketing wordt al geruime tijd gebruikt door grotere bedrijven. Webdesign Stekkedoos wil dit zowel financieel als technisch in het bereik brengen van kleinere bedrijven en zelfstandige ondernemers. Door uw e-mail marketing in eigen handen te nemen hebt u een veel snellere responstijd en maakt u een aanzienlijk financieel voordeel. Eénmaal als uw website operationeel is en u de nodige opleiding hebt genoten, zijn er geen extra kosten.
E-mail marketing is directe marketing met een commerciële boodschap aan een groep van mensen met behulp van e-mail . In de breedste zin kan e-mailmarketing worden beschouwd als elk type e-mailverkeer naar een potentiële of huidige klant . Het betreft meestal e-mail met advertenties, verzoeken of om donaties te sturen. Het is bedoeld om de loyaliteit te verhogen, het vertrouwen te vestigen of om naamsbekendheid op te bouwen. E-mail marketing kan worden gedaan met het huidige klanten- of ledenbestand. In combinatie met de CRM-module wordt het bestand automatisch aangevuld met nieuwe contacten.
Waarvoor wordt e-mail marketing gebruikt?
- het verbeteren van de relatie van de verkoper met zijn huidige klanten via informatieve boodschappen
- het verwerven van nieuwe klanten
- het overtuigen van huidige klanten om direct iets te kopen
Hoe kan ik e-mail marketing gebruiken in Joomla?
Er zijn drie manieren om je Joomla-website te koppelen met e-mail marketing:
- Je kan een component installeren in je Joomla CMS die zorgt voor het versturen van je mailing. Deze werkwijze heeft als voordeel dat de mailingcomponent gemakkelijk gebruik kan maken van je gebruikers in Joomla. Vele mailingcomponenten kunnen ook gebruik maken van de gebruikers van andere componenten zoals je webshop of je ledenbeheer.
- Je kan ook gebruik maken van een externe mailing-dienst zoals MailChimp. Het beheer van je contacten zit dan bij een externe toepassing waardoor de synchronisatie soms wat moeilijker is. Voorzie wel een module op je website om in te schrijven op je mailinglijst.
- De derde manier is om je mailing met een CRM-toepassing te doen. Customer relation management (CRM) integreert een aantal kanalen om te communiceren met je klanten: mail, nieuwsbrief, instant chat, enz. Op die manier komen je klanten in één groot klantenbestand terecht en kan je ze vanuit één centrale plek contacteren. Ook CRM-toepassingen kan je integreren met een Joomla-website. Klanten die via de website contact opnemen of een bestelling doen op je Joomla-webshop komen dan automatisch in je CRM-systeem.